33. Wolność
seksualna jest pomysłem seksualizmu. Jeśli stosunki
płciowe potraktujemy na zasadzie uprawiania seksu, czyli przeżywania
przyjemności, to ostateczną konsekwencją takiego podejścia będzie wolność
seksualna. Wolność seksualna, która się wyraża w dowolności przeżywania
przyjemności, ma prowadzić do maksymalizacji doznawanych przyjemności. Ale sama
propozycja dowolności przeżywania całkowicie neguje naturę aktu płciowego. Akt
płciowy jest przeznaczony do przekazywania życia. Dlatego przeżycie, które mu
towarzyszy, jest uczuciem radości i nadziei. Człowiek powinien w tym momencie
przeżywać radość z daru życia i nadzieję na nowe życie. Doznanie przyjemności
lub rozkoszy jest tutaj efektem chwilowym i drugorzędnym. Nie wolno sprowadzać
przeżyć uczuciowych do cielesnego doznania przyjemności. A już całkowitym błędem
jest postulowanie wolności przeżywania. Jest to zupełne wypaczenie
uczuciowości. Psychologia powie nam w tym wypadku o zaburzeniach. Uczuciowość,
która nie jest zdolna do przeżycia radości i nadziei dotyczących życia, jest
uczuciowością zaburzoną i chorą. Wolność seksualna stara się wykorzystać różne
choroby i zaburzenia emocjonalne (uczuciowe).
Uczuciowość ma swój
zasadniczy przedmiot, którym jest życie. I to życie powinno wywoływać przeżycia
i uczucia. Życie wywołuje radość i podniecenie. Jeżeli dzieje się inaczej, np.
co innego wywołuje nasze podniecenie, to znaczy, że w grę wchodzi nasze
myślenie o seksie. Poszukujemy wówczas nowych doznań. Gdy nie wystarcza nam
przyjemność, sięgamy po przemoc i ból. Ale tego rodzaju doznania nie są w
stanie wypełnić ludzkiej uczuciowości. To mogą zrobić tylko uczucia radości i
nadziei.
Wolność seksualna
jest wypaczeniem uczuciowości, gdyż jest ona skutkiem wolności myślenia. Myśleć
możemy w sposób dowolny, ale przeżywać powinniśmy zgodnie z naturą
uczuciowości. Uczuciowość jest powołana do przeżywania piękna i radości życia,
a nie czegoś, co jest zaprzeczeniem życia. Przeżycia uczuciowe nie powinny być
wywoływane w sposób sztuczny. Nie mogą również być zastępowane przez doznania
przyjemności. Uczucia, właściwe uczucia obejmujące życie, są człowiekowi
potrzebne do tworzenia wspólnoty życia. Jeżeli zniszczymy uczucia człowieka, to
wówczas nie będzie on zdolny do łączenia się we wspólnocie życia. A wtedy nie
będzie żadnego przekazywania życia. Ludzkie życie zginie, a tym samym zginie
sam człowiek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz